DAY 1
Art & science
Introduction
Benoît Hennaut, Adrien Lucca, Kevin Saladé
Anne Goyer & Anne Pillonnet
« La lumière dans la matière : le bleu sans pigments »
(in French with English subtitles – please activate « auto-translate » in the video parameters)
_
Thomas Pons
« Fluorescent nanomaterials ‘Quantum dots’ «
(in English)
_
Adrien Lucca
« Propriété étranges de la lumière blanche »
(in French with English subtitles – please activate « auto-translate » in the video parameters)
_
Marcus Pericin & Florian Bachmann
« Seeing Color and Light »
(in English)
_
Alice Hinrichs
« Dissection of the light art ecosystem in the digital/covid-19 age »
(In English)
_
Georges Roque
« Sources lumineuses : significations et couleurs »
(in French with English subtitles – please activate « auto-translate » in the video parameters)
Q&A Georges Roque et intro Louma Salamé
_
The MET
« How Lighting Can Change a Painting: Seurat’s Circus Sideshow »
(in English)
_
Louma Salamé
« The Light House », exhibition at the Villa Empain
A film by Thomas De Brabanter
*
_
DAY 2
Conservation, design and architecture
Introduction: Hilde de Clercq, Laura Debry, Marjolijn Debulpaep
_
Stefan Michalski
« Light on paintings, if it’s good enough to see, it hurts less too »
(in French with English subtitles – please activate « auto-translate » in the video parameters)
Q&A Stefan
_
Wilfried Pohl
« Light and material in lighting design «
(in English)
_
Agnes Brokerhof
« From perception to lighting policy »
(in English)
_
Kevin Smet
« Recent developments in color rendition evaluation »
(in English with subtitles)
Q & A Kevin
_
Olivier Steib
« La modernisation d’une œuvre pour sa sauvegarde : pourquoi et comment ? »
(in French with English subtitles – please activate « auto-translate » in the video parameters)
Q & A Olivier
_
Chris Pype
« A practical approach to the museum lightinh of Art and the art of museum lighting »
(in English)
_
Round table discussion