REPLAY

DAY 1

Art & science

Introduction

Benoît Hennaut, Adrien Lucca, Kevin Saladé

Anne Goyer & Anne Pillonnet

« La lumière dans la matière : le bleu sans pigments »

(in French with English subtitles – please activate « auto-translate » in the video parameters)

_

Thomas Pons

« Fluorescent nanomaterials ‘Quantum dots’ « 

(in English)

_

Adrien Lucca

« Propriété étranges de la lumière blanche »

(in French with English subtitles – please activate « auto-translate » in the video parameters)

_

Marcus Pericin & Florian Bachmann

« Seeing Color and Light »

(in English)

_

Alice Hinrichs

« Dissection of the light art ecosystem in the digital/covid-19 age »

(In English)

_

Georges Roque

« Sources lumineuses : significations et couleurs »

(in French with English subtitles – please activate « auto-translate » in the video parameters)

Q&A Georges Roque et intro Louma Salamé

_

The MET

« How Lighting Can Change a Painting: Seurat’s Circus Sideshow »

(in English)

_

Louma Salamé

« The Light House », exhibition at the Villa Empain

A film by Thomas De Brabanter

*

_

DAY 2

Conservation, design and architecture

Introduction: Hilde de Clercq, Laura Debry, Marjolijn Debulpaep

_

Stefan Michalski

« Light on paintings, if it’s good enough to see, it hurts less too »

(in French with English subtitles – please activate « auto-translate » in the video parameters)

Q&A Stefan

_

Wilfried Pohl

« Light and material in lighting design « 

(in English)

_

Agnes Brokerhof

« From perception to lighting policy »

(in English)

_

Kevin Smet

« Recent developments in color rendition evaluation »

(in English with subtitles)

Q & A Kevin

_

Olivier Steib

« La modernisation d’une œuvre pour sa sauvegarde : pourquoi et comment ? »

(in French with English subtitles – please activate « auto-translate » in the video parameters)

Q & A Olivier

_

Chris Pype

« A practical approach to the museum lightinh of Art and the art of museum lighting »

(in English)

_

Round table discussion

%d blogueurs aiment cette page :